پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204846
با عجله غذا نخوريد؛ ديابت مي‌گيريد!
تاریخ انتشار : 1395/02/07 10:32:52
نمایش : 1423
محمود روانبخش متخصص تغذيه گفت:بهترين زمان صرف وعده هاي غذايي را بين 20 تا 25 دقيقه دانست و گفت: بهتر است هر لقمه غذا حدود 30 بار جويده شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار محمود روانبخش گفت: يکي از فاکتورهاي بسيار مهم و تآثيرگذار در بيماري ديابت تغذيه است.اينکه فرد چه برنامه غذايي داشته باشد و از چه موادغذايي استفاده کند يا حجم و ميزان بهره‌مندي از انواع فرآورده‌هاي غذايي با ارزش و کالري متفاوت چه ميزان باشد در پيشگيري و ابتلاي افراد به ديابت موثر است.

وي ادامه داد: در کنار کم تحرکي و عامل وراثت، تغذيه نقش بسيار مهمي در ابتلاي افراد به ديابت دارد بطوري که حتي تحقيقات جديد نشان داده با عجله غذا خوردن هم مي‌تواند در ابتلاي افراد به ديابت نوع 2 موثر باشد چراکه باعث اضافه وزن مي شود.

اين متخصص تغذيه بهترين زمان صرف وعده هاي غذايي را بين 20 تا 25 دقيقه دانست و گفت: بهتر است هر لقمه غذا حدود 30 بار جويده شود.

روانبخش افزود: مصرف بالاي فيبر که در انواع ميوه، سبزي، غلات، حبوبات و مغزها وجود دارد براي بيماران ديابتي توصيه مي شود.

وي ادامه داد: برخي از سبزيجات مانند سير و باميه به دليل فيبر بالا بسيار مفيد است و به دليل داشتن فيبر، سرعت جذب قند کم شده و به حفظ قندخون افراد ديابتي کمک مي کند.

اين متخصص تغذيه گفت: مصرف گوشت قرمز به ميزان بالا، ارتباط بسياري با افزايش خطر ابتلا به ديابت دارد بنابراين به اين افراد توصيه مي شود به جاي گوشت قرمز،ماهي بيشتر بخورند چون ماهي به دليل داشتن امگا3، خطر ابتلا به ديابت را کم مي کند.

روانبخش افزود: ميوه هايي مثل گريپ فروت، توت، هندوانه،طالبي، زردآلو، کيوي و گيلاس از جمله ميوه هاي مفيد و توصيه شده براي افراد مبتلا به ديابت است.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html